aanmelden24-25

Als Etty Hillesum Lyceum scholen hebben we twee partnerscholen in Oeganda omarmd. We halen met sponsoracties geld voor hen op en gaan eens in de twee jaar met een groep toegewijde docenten en leerlingen naar hen toe!

Om geld op te halen voor de scholen in Oeganda, organiseren de leerlingen samen met hun docenten allerlei sportieve en muzikale (sponsor)acties. Eens in de twee jaar gaan we met een groep leerlingen en docenten van Het Vlier naar deze scholen in Oeganda toe om er o.a. workshops te geven en van elkaar te leren. Een ongelooflijke, leerzame en diepgaande ervaring voor leerlingen en begeleiders.

Etty Goes Cycling: 1, 2 en 3 juni 2023
Begin juni 2023 vindt de derde editie van Etty Goes Cycling plaats. Kom jij met je collega’s en vrienden de deelnemers aanmoedigen bij de start op donderdag 1 juni, of kom je juist bij de finish in Deventer op vrijdag 3 juni 2023? Er doet weer een grote groep leerlingen, collega’s en ouders mee. De sponsortocht gaat in 3 etappes van 100 km naar Twente (Denekamp) en terug. In juni 2019 fietste een groep van ruim 50 leerlingen en docenten de eerste sponsortocht van de Oegandese ambassade in Brussel terug naar Deventer. Ook ruim 300 kilometer! In 2021 ging de 300 km lange tocht via Gelderland naar Wanroij (Noord-Brabant)) en terug. Er werd toen ruim 10.000 euro opgehaald voor het onderwijs op onze partnerscholen in Oeganda.

We blijven ons, samen met de leerlingen, inzetten voor een betere wereld.

etty goes cycling