Paul van Gurp, teamleider brugklassen

De mooiste dag van het schooljaar is de eerste dag! Dan komen alle nieuwe leerlingen voor het eerst ‘echt’ op school. Ze zijn voor de vakantie al een ochtend op bezoek geweest, maar nu zijn het geen basisschoolleerlingen meer!

En dat kun je meteen zien. De meeste leerlingen hebben er zin in en zijn vol verwachting. ‘Kom maar op’, stralen ze uit. Ik kan ook zien dat sommigen het best een beetje spannend vinden. Ik vind het heel belangrijk dat op De Boerhaave alle brugklassers met plezier naar school gaan. Daarom doe ik dit werk. Als je lekker in je vel zit, gaat het leren ook makkelijker. En als ik dan een paar weken later tijdens een pauze door het Atrium loop, of tijdens het eerste schoolfeest de leerlingen op de dansvloer zie, dan ga ik op een afstandje kijken en geniet ik: Ze hebben het naar hun zin!