Bart Helmers, ouder

Het leven is meer dan vakken en cijfers. Deze school begrijpt dat. De docenten kijken waar de leerling aan toe is. Ze richten hun lessen zo in dat ze matchen met de behoeften en de belevingswereld.

Ik merk dat mijn dochter hier ontspannen is en zich de stof makkelijk eigen maakt. Ze kan zich vinden in de lessen, of juist helemaal niet en beide is goed.
Omdat ze door de docenten echt gezien wordt, voelt ze zich serieus genomen en leert ze dat ze dingen zelfstandig en ook werkend in groepen voor elkaar kan krijgen. Werken naar je eigen inzichten aan dingen waar je zelf het belang van ziet is zoveel waardevoller dan werken voor alleen een cijfer. Op deze school zie ik mijn kind zich ontwikkelen tot een zelfstandige en (zelf)bewuste jonge vrouw, en ja, straks ook met een diploma.